-
do 09 sep 2010, 16:56 | door JoskeLees je blogs vanaf het begin en ben best wel nieuwsgierig
hoe oud je bent, Dewi?
Groetjes vanuit een plenzend Nederland. -
do 09 sep 2010, 16:58 | door Dewi's blogIn juni 30 geworden... Wat veeeeel ouder klinkt dan ik me voel
-
do 09 sep 2010, 16:59 | door Dewi's blogHahaha, kom ik zoveel jonger (onvolwassener) over dan?!

-
do 09 sep 2010, 17:22 | door JoskeNee hoor, ik was gewoon nieuwsgierig en misschien had je het wel ergens genoemd en heb ik er overheen gelezen? Je ziet er op de foto's in elk geval jonger uit!
-
do 09 sep 2010, 19:23 | door Dewi's blogVolgens mij heb ik het wel over mijn verjaardag gehad ja.. En ja, het jonger uit zien weet ik, zowel in NL als in Portugal heb ik problemen met zonder ID sigaretten te kopen :s Iedereen zegt het als compliment te zien, maar als je 30 bent onder de 16 geschat te worden vind ik toch een beetje zorgwekkend :s Maar goed, ik zal niet klagen, het is beter dan 30 te zijn en 40 geschat te worden..

-
vr 10 sep 2010, 00:50 | door JohanWat ben jij een slappe dweil Dewi. Je hebt zeker niet door dat jouw kinderen op de eerste plaats horen te komen. Wist je dat wel toen je zwanger werd ?
Wat ben jij voor een moeder. De asociaalheid straalt er van af. Leer eens plannen als je zonodig met je partner het verliefde stelletje wil uithangen.
Echt ongelofelijk dat je voor alles in Nederland tegenwoordig een diploma moet hebben behalve het krijgen van kinderen. -
vr 10 sep 2010, 01:36 | door CarolaJohan, aan je naam de zien ben je waarschijnlijk geen moeder die 24/7 bij haar kinderen is
Toch vind ik Dewi, dat je schromelijk overdrijft. Als je kleine kindjes hebt is het nu eenmaal zo dat je (tijdelijk) een beetje moet inleveren als Dewi met vriend, en veel moet investeren als mama en papa. Het is nu eenmaal niet anders, en er komen andere tijden, neem dat van mij aan als moeder van een 19 jarige tweeling. Enne, je vriendin verliezen als oppas erger vinden dan als oppas vindt ik erg bedenkelijk! -
vr 10 sep 2010, 01:38 | door carolaDe laatste zin bedoel ik natuurlijk: je vriendin verliezen als oppas erger vinden dan al VRIENDIN vindt ik er bedenkelijk!
-
vr 10 sep 2010, 01:41 | door saarjohan is ongetwijfeld vrijgezel....

-
vr 10 sep 2010, 02:14 | door Dewi's blogEn zo te zien zal Johan nog heeeeel lang vrijgezel blijven
Lezen kan hij ook al niet, anders had hij het niet over 'in Nederland' gehad terwijl ik daar niet eens woon..
Carola: Ik heb het verkeerd opgeschreven/je hebt het verkeerd gelezen: ik vind het heel erg om mijn vriendin te zien verhuizen
maar omdat zij er zo ontzettend blij mee is, is het eigenlijk helemaal niet erg. Zo bedoelde ik het.
En dan nog ter mijn verdediging: een beetje inleveren is niet erg en is te verwachten, maar geen enkele minuut voor jezelf hebben is het andere uiterste. Geen familie om de kids even bij te droppen omdat ik een snelle boodschap moet doen/iets op moet halen/andere redenen die je kunt hebben maar ik nu even niet kan bedenken, maar altijd de kinderen mee moeten nemen (wat uiteraard makkelijker klinkt dan het is) of thuis blijven met de kinderen. Ik zei al: een keer per twee weken even zonder kids is het enige dat ik vraag.. Ze zijn nu zes maanden (bijna 7!) en ik ben 5 keer weggeweest zonder kinderen. Dat is dus een stuk minder dan een keer per twee weken
En of dat me nu een slechte moeder maakt of niet: ik verlang hevig naar eventjes een paar uurtjes me geen zorgen hoeven te maken of er eentje wakker en aan het huilen is, of de flesjes al tevoorschijn gehaald moeten worden, er wel goed gegeten wordt, luiers verschoont moeten worden, mama als klimrek/wip gebruikt moet worden, we al naar huis moeten voor een slaapje/eten/whatever, enz enz.... -
vr 10 sep 2010, 03:09 | door PetraIk begrijp het hoor Dewi! Ook ik bem moeder van een tweeling en ik werk erbij, wat ik 'mijn vrije tijd' noem
Als je altijd met de kinderen bent, of ze nu slapen of wakker zijn, ben je altijd met ze bezig. Zelfs voordat ik ging werken had ik wat momenten voor mezelf als ik met een vriendin ging koffie leuten of iets dergelijks. Ik zou het niet kunnen, bijna 7 maanden bijna alleen maar met de kids zijn! En voor de kids is het ook veel beter om een happy mama te hebben! Dus ik zeg: ga ervoor! Zorg dat je een oppas vind en pak die momenten voor jezelf!!! -
vr 10 sep 2010, 07:58 | door jobjeik begrijp het ook hoor Dewi. Je hebt geen familie en vrienden die je al langer hebt en vertrouwt waar je ze even kan laten spelen en tegelijktijd soms je familie een plezier doet want veel vinden het fantastisc om zo nu en dan optepassen. Ook ben je er niet 'uit' omdat je niet werkt. Veel beginnen met 5 maanden toch weer langzamerhand met werken (als ze dat willen/kiezen) en jullie 2 samen hebben elkaar maar 2 weken " zonder de boys' gekend eigenlijk. Helemaal niet gek als je dat 1 avondje per week (of per 2 weken graag wilt). Jelijkt me een lieve moeder
en die 2 jongens van je zien er schattig uit. Helemaal niet gek als ze soms even een paar uur 'los' wilt zijn (denk ik maar ja
) -
vr 10 sep 2010, 08:49 | door AnnekeOh ik kan me heel goed voorstellen dat je even niet de "mama van" wilt zijn, maar gewoon Dewi. Ik had dat ook de eerste 10 weken na de geboorte ben je wel druk met vanalles en nogwat om het allemaal "op de regel" te krijgen, daarna wou ik ook af en toe weer gewoon Anneke zijn. Nu werk ik weer 3 dagen en ik vind het best lekker (ondanks dat het niet het werk ik wat ik eeuwig wil blijven doen).
Ik hoop dat je snel weer een lieve oppas vind die niet zo schreeuwerig duur is! Kun je ook weer even gewoon Dewi zijn! -
vr 10 sep 2010, 09:10 | door marionhMeid, ik kan me zo goed voorstellen hoe jij je af en toe moet voelen. Een tweeling, ga er maar aan staan.
Volgens mij is het volkomen normaal dat je af en toe terug verlangt naar: weer even samen, weer even zoals toen, daar is niks mis mee.
Het is juist heel belangrijk dat je af en toe samen met je partner bent. Het is zo belangrijk om je relatie gezond te houden. Daar hebben jouw kinderen juist heel veel aan.
Hoeveel relaties lopen er niet op de klippen, omdat mensen alleen nog maar bezig zijn met werken en het zorgen voor de kinderen, en hun partner daarbij helemaal uit het oog verliezen.
Ieder stel zou eens per 2 weken een soort date night moeten hebben, dat zou een heleboel scheidingen voorkomen!
-
vr 10 sep 2010, 09:28 | door AnnetteHi Dewi, ik heb geen kindjes, maar kan me er wel een voorstelling bij maken. Als ik bedenk dat ik toch iedere dag naar mijn werk ga, daardoor contact hebben met veel verschillende mensen. Weg kan gaan voor een boodschap oid wanneer ik wil. Natuurlijk is het met kinderen anders, maar ik zie aan mijn vriendinnen met kinderen dat zij vaak toch nog twee dagen werken en daardoor zich even iets anders dan alleen maar mama voelen. En bovendien brengen zij de kinderen inderdaad ook wel eens weg om even een boodschap te kunnen doen of even een avondje samen met hun lief te kunnen zijn. Niet eens per twee weken, maar toch wel eens per maand volgens mij. Ik denk dat het makkelijker is te wennen aan een leven met kinderen, als je omringt bent door veel familie en vrienden die bij willen springen waar nodig, hoeveel je ook van je kindjes houdt. Vind het niet raar dat je je zo voelt en vind het wel dapper dat je dit soort dingen gewoon op durft te schrijven. En hoe mensen iets lezen is natuurlijk ook nog anders dan met wat voor gevoel jij iets opschrijft, dus wellicht worden dingen soms 'heftiger' gelezen dan bedoelt.
In ieder geval succes met het vinden van een nieuwe oppas!!
-
vr 10 sep 2010, 09:40 | door MarloesOef, Johan heeft vast nooit een paar maanden fulltime voor een baby gezorgd... Het is heerlijk hoor, tijd samen met je kindje(s), maar oh wat ben ik dan blij dat ik daarnaast inmiddels weer 4 dagen werk! En een schoonzusje in de buurt heb waardoor ik niet voor elke boodschap de hele karavaan weer op hoef te tuigen. Dewi, misschien toch iets minder vaak verhuizen en proberen wat bevriende buren te krijgen waar je een keer een avondje de babyfoon kan droppen??
Enne, schoonfamilie ook niet in de buurt??
-
vr 10 sep 2010, 09:56 | door DineIk kan het me ook heel goed herinneren hoor, en ik had maar een baby, maar 24 uur per dag is gewoon veel ! Zijn er geen opvangmogelijkheden voor een paar uur per week ? Mijn dochter ging naar er naar toe, zodat ze ook samen met andere kindjes leerde te zijn, en ik genoot van mijn uurtje voor mezelf en daarna was ik er weer helemaal voor haar !
En Johan : dit kan geen serieuse reactie zijn, dit is gewoon z'on onzin dat we daar maar gewoon niet op reageren....
-
vr 10 sep 2010, 10:27 | door DeniseMNiks slappe dweil. Moeders die 24 uur per dag, 7 dagen per week, voor de kinderen zorgen geven zó veel. En als je dan eens per twee weken éven een momentje zónder ze wilt ben je asociaal?? Aaargggh, ik word gewoon WOEST van zo'n opmerking. Mensen kunnen zo goed oordelen als ze zelf niet in die situatie zitten. Grr.
Je hebt helemaal gelijk hoor Dewi, en ik begrijp je hartstikke goed. Het ís gewoon heel pittig, hoe leuk en fantastisch en ontroerend en lief en schattig en ... etc ook. En ook al heb je hier direct of indirect voor gekozen. Of ook al is het zo gelopen. Je zit er de hele tijd midden in, in de leuke dingen, maar ook in de minder leuke dingen. Mensen die werken missen wel eens een lachje of een stapje, maar die missen ook die zoveelste diarree-luier of dwarse bui, het smeren van de tigste boterham of het opruimen van al die rommel. En soms moet je de boel gewoon even los kunnen laten. Heel begrijpelijk! (Misschien raakt het me wel zo omdat ik dat zelf ook veel te weinig doe, met partner erop uit bedoel ik. Pas afgelopen weekend hadden we zo'n moment weer even, na heel veel maanden, en het was hárd nodig). -
vr 10 sep 2010, 10:51 | door KarenJohan is het type man dat na een dag 'hard' werken thuiskomt en jou als moeder uitgeput aantreft en dan zegt "waar ben jij nou moe van, je hebt de hele dag thuis kunnen hangen met de kinderen". Achja, hij is niet wijzer zullen we maar zeggen. Ik was toen ze jong waren een stuk vermoeider van een dagje met baby en dreumes dan een dagje werk. Ik zou oprecht niet met je willen ruilen Dewi, vreemd land zonder vrienden en familie, geen werk, vriend die avond/nacht werkt en 2 babietjes. Petje af!! Maar er zijn heus wel mogelijkheden lijkt me, gaan werken voor de peuterspeelzaal of crèche vinden sommigen zonde, maar het kan echt de moeite waard zijn om iets voor jezelf te doen naast de kinderen. En die worden er niet slechter van door met andere kindjes om te gaan dan alleen elkaar. En wie weet houd je dan nog net genoeg over voor een oppas af en toe
. -
vr 10 sep 2010, 12:37 | door ChicaJohan is gewoon zelf een ontzettend slappe dweil. Wat een eikel zeg. Ik dacht eerst dat hij een grapje maakte maar is dat serieus? Loser met de hoofdletter L. (ook ik wordt daar dus boos over)
Ik snap het helemaal en heb niet eens een tweeling.
Afgezien van tijd met je partner is "me" time helemaal zeldzaam. Waarom begin je geen oppas centrale haha. Of zon site zoals hier in ned. Zon regeltante.nl of Get a nanny.nl. Gat in de markt daar volgens mij. En dan werk je, ben je er even uit en heb je wat meer geld om zelf een oppas te zoeken en dus voor tijd met je vriend.
Zijn dat drie vliegen? 
Ik vind het trouwens wel heel eng klinken dat straffen van babietjes wat ze daar doen. En stout is al je fles niet opdrinken? Bah wat zielig voor die kindjes zeg. Dat moeten dan nogal gefrustreerde mensen zijn die dat doen of niet? Ik noem dat bijna kindermishandeling hoor.
Vind je blog trouwens wel heel leuk. Lees al heel lang mee met Denise en heb jouw site eigenlijk pas sinds kort ontdekt (heb niet zoveel tijd voor surfen op het net haha). Ik vind het super om te lezen hoe goed je het allemaal doet daar. -
vr 10 sep 2010, 14:50 | door Dewi's blogWow, wat een reacties zeg!!! Bedankt iedereen!!
De antwoorden gaan even van onder naar boven
Chica: in Portugal gaat de opvoeding heel anders dan bv in NL. Ik wil me er verder niet mee bemoeien, maar het maakt het wel moeilijk een oppas te vinden (en waarschijnlijk ook om een oppas centrale te beginnen, ze vinden waarschijnlijk dat ik veel te soft ben voor de kids). De babysitters die wij hebben gehad waren Brits en Iers..
Karen en Dine: ik ga er idd maar eens over nadenken. We wilden ze in de eerste instantie niet naar de creche brengen, maar als er geen verdere opties zijn dan kan het een goede oplossing zijn!
Denise: Bedankt!!!
Heerlijk dat jullie afgelopen weekend een momentje hadden, doe het snel weer!! Wij begrijpen het 
Marloes: haha, je hebt gelijk over het verhuizen
Schoonfamilie zit helaas nog veel verder weg in Canada
En voor de rest iedereen zoals ik al zei: heel erg bedankt voor de fijne reacties en de wensen!!!!
-
vr 10 sep 2010, 15:06 | door miaMijn eerste keer helemaal alleen zonder baby (hij is nu bijna 1) ergens heen was een rondje door de supermarkt. Ik heb nog nooit met zoveel plezier door de depressieve buurtsuper gelopen, en nog een rondje, en nog een rondje, misschien iets vergeten.....hahaha.
Het is inderdaad zo belangrijk om af en toe tijd voor jezelf te hebben. Ik snap dat je heel graag iets samen met je vriend wilt doen, maar waarom ook niet gewoon wat vaker even alleen iets doen? Ik begrijp dat je een vriend hebt die 's avonds werkt, dus laat hem af en toe 's middags voor de jongens zorgen. Ga jij lekker met een boek naar het strand, zwem je een paar baantjes, drink je een kop koffie, al zijn het maar twee uurtjes! Geniet van het nu, van wat je wel hebt: mooi weer, strand in de buurt, een leuke papa die ook heel goed voor de kindjes kan zorgen. Doen hoor! -
vr 10 sep 2010, 15:19 | door Dewi's blogJe hebt helemaal gelijk.. Ik heb me teveel laten tegenhouden door het 'samen' iets willen doen en daarbij komt dat ik me schuldig voel als ik in m'n eentje op pad ga ('ik ben vast geen goede moeder nu ik dit doe en nu laat ik het over aan mijn vriend') maar het is tijd om dat allemaal opzij te zetten. Misschien dat ik het vandaag eens ga proberen met een tripje naar de supermarkt
Alleen! -
vr 10 sep 2010, 21:08 | door ChicaIs het echt zo anders in Portugal joh. Hmmm interessant om eens over te lezen. Misschien maak jij er nog eens een blogje over?

-
vr 10 sep 2010, 21:14 | door Dewi's blogZodra ik helemaal up to date ben over alles zal ik het doen

-
vr 10 sep 2010, 21:42 | door FemFem
Hier ook een 24/7 tweelingmoeder die inmiddels 2 zijn. Ik kan me het heel goed voorstellen, ik zou het ook wel willen..... Zelf op het toilet zit ik met mijn oren gespitst of ze geen kattekwaad uithalen. Je bent er gewoon de hele tijd mee bezig en het is ook belangrijk om tijd voor jezelf te nemen en tijd voor elkaar.
-
vr 10 sep 2010, 23:29 | door AngeliekHoi Dewi,
Het is gewoon supervermoeiend... en dat weet je (meestal) pas als je zelf in de situatie zit! Goed dat je het van je af geschreven hebt, zoals je ziet in alle reacties is het heel herkenbaar (gedeelde smart.... geeft hopelijk iets rust dat 'het er bij bijan allemaal bijhoort', al is het bij jou lastiger helemaal zonder oppas).
Af en toe een logee uit nederland? Om samen iets mee te doen. En inderdaad, even overdag er alleen op uit, is gewoon een kwestie van beginnen. Het wordt wel gemakkelijker als je jongens meer regelmaat krijgen en een vaste lange slaap doen op de middag, dan ben je weer wat meer 'baas over je eigen tijd' en kun je beter je dagen inplannen, dat is vaak lastiger als ze klein zijn.
Succes ermee -
za 11 sep 2010, 01:35 | door Dewi's blogFemFem: ik ken het, het op de wc zitten en ondertussen ingespannen luisteren naar de kids.. Die van mij rennen nog niet rond, maar hebben nogal eens de neiging om als ze op het speelkleed zijn elkaar aan de oren te trekken, in de ogen te steken of aan de haren te trekken..
Angeliek: hehe, ik blijf linkjes met goedkope reisjes en hotels naar iedereen sturen, maar tot nu toe is nog niemand van mijn vrienden langs gekomen
-
za 11 sep 2010, 12:26 | door Minny.Even alle gefrustreerde en ongetwijfeld heel vaak afgewezen Johans op een stokje....slaan ze serieus babies daar?! Dát vind ik pas zorgwekkend!

-
za 11 sep 2010, 20:03 | door DebbieHi Dewi,
Ik herken het ook hoor. En dan heb ik maar één kind. Ik ben niet 24/7 bij hem. Het eerste jaar wel, maar daarna ben ik weer 24 uur gaan werken en ik vind het heerlijk. En dat betekent niet dat ik niet gek op mijn zoon ben, want dat ben ik wel. Dit is de combinatie die voor mij het best werkt. En ook voor mijn zoon, want hij ontwikkelt zich prima.
En als je 24/7 bij je kind bent en geen oppas hebt, dan is dat jammer. Kan ik heel goed begrijpen dat je zo nu en dan eens lekker met je man wat wilt doen. -
zo 12 sep 2010, 23:03 | door hannahIk snap zo wie zo niet wat een man op vrouw on line doet.
Reageren op dit artikel
** HTML niet toegestaan.
Tip! Als je lid bent van Vrouwonline kunnen we jouw gegevens bewaren zodat je makkelijk kunt reageren.
Ga naar Registreren om (gratis) lid te worden of log in als je al lid bent.
